kiwi tells
facebook twitter instagram pinterest

<< Tüm Geziler / Brüksel

Brüksel notlarımdan önce bir konuya değinmek istiyorum.

Leige ve Brussel waffle arasındaki fark nedir?

Öncelikle ben dahil bir çoğumuzun bildiği gibi waffle Belcika'da bir kahvaltı tercihi değil, kahve yanında tatlı olarak tercih ediyorlar.

Amerika'da da "Belçika Waffle" olarak bilinen ve satılan waffle burada bulunmuyor. Tereyağ ya da akçaağaç şurubuyla da yenilmiyor.

Brüksel waffle dikdörtgen, keskin,düzgün kenarlı, derin delikli ve daha hafif.

Leige waffle ise ekmek hamuru gibi daha yoğun bir hamur. Pişerken karamelize oluyor, daha yoğun, zengin ve çıtır çıtır bir waffle. Kenar şekilleri düzgün değil.

Benim tercihim kesinlikle daha yoğun ve lezzetli olan Leige waffle.

Cıvıl cıvıl bir Brüksel karsimizda.

Avrupa'nin en güzel meydanlarindan biri olan Brüksel Grand Place Meydanının barok ve gotik tarzda olması bu meydana güzellik katan unsurlardan.

Gece gündüz hareketli olan bu mekandan sokaklara dalarsanız Türk ve Yunan ağırlıklı restoranlar bulabilirsiniz.

Waffleınızı alın ve mimarisiyle büyüleyen bu meydanda vakit geçirin.

En turistik bölge;

Bu meşhur pasajın adı Galeries Royales St Hubert.

Karşılıklı şık çikolata dükkanları bulabilirsiniz. Bir önceki gelişimde çikolataları doldurduğum için bu sefer daha sakindim :)

Biz aksam gittigimiz için dükkanlar kapalıydı, açık olan sadece pasajin girişinde yer alan Häagen-Dazs'dı, biz de tatlı ihtiyacımızı dondurmayla giderdik.

Bu bana hep gerçekçiekti ve korkutucu gelmiştir. Sizce de öyle değil mi? Özellikle de hareket ettiğinde :)

Otelimiz Meininger;

4 kisi 1 odada kaldık, geniş ve rahattı. Uygun fiyata, kahvaltısı da Avrupa açık büfelerine kıyasla zengindi.

Otelin yanında müze ve bir de kafesi var. Akşam otele girerken gençler uzun bir kuyruk sonrasi içeri giriyorlardi. Bira ve pizza denenmeli.

Otelin karşısındaki kanal;

Mini-Europe minyatür parkı 80 şehir  ve 350 binayı sunuyor. Yalnızca bunlarla kalmıyor, aynı zamanda tarihi olayları ve anıtları ilüstre ediyor.

Atomium; Brüksel'in sembolü.

Önce yürüyen merdiven ve normal merdiven ile bir kaç kaç çıkıp sergiyi geziyorsunuz, sonra ışıklı yürüyen merdiven ile aşağı inip panorama icin asansör sırasına giriyorsunuz.

Geçici sergi olan Sabena- tavel in style sergisine  denk geliyoruz.

102 metre uzunluğunda ve asansör 22 saniyede yukarı çıkıyor. Yukarıda birazdan dolaşacağımız şehri tepeden görüyoruz.

Biz biletlerimizi otelden aldik, normale gore €2 indirimli, Mini-Europe ve Atomium €23.80.

Le Comptoir de Mathilde;

Gece Grand Palace meydanından çıkıp sokakları dolaşırken gördüğüm bu dükkana tabi ki hemen ertesi gün gittim. İçerisi bir harika! Özellikle kırma çikolataları ve sıcak süte batırmalık çikolataları denenmeli.

Yol üzerinde birbirinden güzel dükkanlar ve vitrinleri;

La Belgique Gourmande;

Çok fazla seçenek olan bu dükkan favorimdi.

Mannekin Pis ve waffle sokağında bu dükkanın adını bilmiyorum fakat çok lezzetli Liege waffle €1.

Bu mavi heykelciği görünce düşünmeden girin ve waffle alın.

Maison Dandoy meşhur kurabiyeleri, ben açıkcası çok beğenmedim. Muhteşem bir dükkan, şık ve sevimli ambalajlar fakat bayat ve tatsız kurabiyeler hayal kırıklığına uğrattı.

Mannekin Pis ve wafflecıların olduğu yerde büyük bir Maison Dandoy var, sadece al git değil oturabiliyorsunuz. Kahve yanına bir Brüksel bir de Liege waffle aldık. Kahve yanına zencefilli kurabiye veriyorlar. Favorimiz Liege waffle.

YorumlarYorumlar Bu postun tüm yorumları (0)
Bu post hakkında henüz yorum yok