kiwi tells
facebook twitter instagram pinterest

<< Tüm Geziler / İskenderun & Antakya

Biz yemeyi içmeyi seven 6 arkadaş Antakya'ya haftasonu kaçamağı yapıp  farklı yemekler yemeye karar verdik.

Bir kaç yıl önce İskenderun'lu arkadaşımızın yanına gitmiştik, hepberaber Antakya, Adana ve Antep yemeklerini yemiş ve çok beğenmiştik. Bizleri harika bir şekilde ağırladıkları, kısa sürede en güzel yemekleri, yerel lokasyonları ve harika manzaraları tek tek gezdirmeleri sayesinde benim için unutulmaz bir tatil olmuştu. Tabi ellerimizde sodalarla gezdiğimizi söylemeden geçemeyeceğim.

Cuma günü İskenderun'a gider gitmez Yelken Kulüp yemekleriyle başlangıç yaptık. Burası yalnızca üye olanların girebildiği, İskenderun sahilinin dibinde nefis manzarası olan ferah mekan. Deniz mahsüllerini tavsiye ederim ama asıl şiddetle önerdiğim iki ürün var; birincisi özel soslu patatesleri ikincisi de tahinle servis edilen çıtır kabak tatlısı.
Daha sonra da herkesin duyduğu ve İskenderun'un popüler mekanı Petek'e gittik. Üç şubesinden biri sahilde yer alan cafe, biri çarşı içinde yer alan pastanesi. Bir de farklı ekmekler, yöresel ara sıcaklar satılan Petek kuzine var. Ben sahil şubesini tercih ederim.
Künefesi yenmeli ve brunch yapılmalı.

Haftasonu iki kere denk geldiğim brunch mini kazandibilerden sıcak kaytaz böreklerine kadar güzel seçenekler sunuyor.
Biz katmer ve künefe denedik yanında da türk kahvesi. Türk kahvesi sipariş ederken garson "açık mı koyu mu" diye soruyor çünkü onlar genelde koyu yani daha acı içiyorlar, ben de bir kahve sevdalısı olarak koyuyu tercih ederim ama risk almak istemeyenler açık demeli. Açık daha sulu geliyor ama aslında tek kavrulmuş olduğu için açık deniyor.

Kahvenin üstüne artık eve gidip biraz dinlenmeyi tercih ediyoruz.
Burcu'ların öyle güzel bir manzarası var ki insan huzur buluyor.

Akşam olunca da Belen'de bulunan Kocayusuf'a gidip ziyafete devam ediyoruz.

Burada kağıt kebabı, çiğ köfte, içli köfte, tereyağlı pastırmalı humus, salata, mumbar, muammara ve pofidik bir pide yedik. Ayrıca ikram olarak gelen kireçte kaymaklı ayva tatlısı da denemeye değerdi.
İlk gördüğümde sevmememe rağmen burada denediğim mumbar çok güzeldi. Zaten içli köfteyle çiğ köfte o kadar lezzetliydi ki doymamıza rağmen bırakamadık.

Antakya Konak

Antakya'ya yalnızca bu restoran için geldik!

Araba ile önüne kadar gidemiyorsunuz, yakın bir yere park edip yürümeniz gerekiyor. Restoranın bulunduğu sokakta bir iki dakika yürüyünce sağ tarafta restoranı hemen göreceksiniz. Kapıdan girince çok güzel bir atmosferle karşılaşıyorsunuz. Restoran konağın içerisinde; bahçesinden tuvaletlerine çok zevkli düzenlenmiş şık bir yer; yemekler kadar ortam da ilginizi çekecektir.

Beyrut mezelerini gerçekten oradaki gibi güzel yiyebildiğim bir yerle karşılaştığım için çok sevindim. Tabule salatanın tadı damağımda kaldı.

Ortaya gelen salataya bile özen göstermişler.

Patlıcan salatası, biberli yoğurt, cevizli biber, humus benzeri mezelerle masayı donatmak mümkün.

Masaya zaten sıcacık taze pideler geliyor ama karnınızı onlarla doyurmayın derim.

Çiğ köftelerini kaçırmamanızı öneririm.

Ana yemek olarak ise kıyma şiş, tavuk şiş ya da patlıcan kebap söyleyebilirsiniz. Biz yine ortaya kıyma söyledik.

Ayrıca kendilerine özel Konak tatlısı ve künefe yedik.

Bunların dışında bir de irmik helvası seçeneği bulunuyor.

Servis, atmosfer ve lezzet olarak en memnun kaldığım restoran Konak'tı.

YorumlarYorumlar Bu postun tüm yorumları (0)
Bu post hakkında henüz yorum yok